środa, 6 kwietnia 2016

TEST BATONÓW - TESTUJEMY (BIEDRONKA)






Po raz pierwszy będę miała możliwość brać udział w teście organizowanym przez "BIEDRONKĘ".

8 kwiecień 2016

Dotarła dzisiaj do mnie paczka, w której znalazłam cztery próbki batonów (po 25g) w  następujących wariantach smakowych:
  • z orzechami i rodzynkami
  • z migdałami i białą czekoladą,
  • z orzechami i mleczną czekoladą,
  • z orzechami i karmelową czekoladą.

Tak wygląda paczuszka z próbkami batonów

17 kwiecień 2016

Batony zjedzone, więc mogę podsumować moje testowanie:


- nie podoba mi się ich skład - za dużo różnych substancji słodzących  w tym: syrop glukozowo-fruktozowy, syrop glukozowy, syrop cukru skarmelizowanego - a to wszystko w jednym batoniku - dla mnie nie do przyjęcia. Tym bardziej, że sformułowanie "baton orzechowy" kojarzy mi się z czymś, co powinno być bardziej naturalne,

-  konsystencja batonów raczej lepsza niż gorsza - zdarzało mi się kupić tego typu batony, tak mocno sprasowane, że nie można było ich ugryźć, z tymi batonami nie ma takiego problemu. Momentami zastanawiałam się, czy nie są nawet zbyt "luźne". W batonach, w których dodatkiem była czekolada, odpadała ona od nich namiętnie - może dlatego, żeby były mniej kaloryczne ;)

-  jeżeli chodzi o sam smak batonów to powiedziałabym, że mi nawet zasmakowały. Najbardziej przypadł mi do gustu ten w wersji z orzechami i rodzynkami (pod warunkiem, że zapomnę o jego składzie). A jego skład jest następujący: 36% orzeszki ziemne prażone, 15% rodzynki, syrop gluikozowo-fruktozowy (niestety), 8% migdały, 8% ekstrudat zbożowy (boję się szukać w internecie cóż to takiego), syrop glukozowy (niestety znów), cukier trzcinowy, 3% kawałki prażonych orzechów laskowych, 2% kawałki orzeszków pekan, pasta z orzechów laskowych, olej słonecznikowy, zagęszczone mleko słodzone, emulgator: lecytyny, sól. 
Wartość odżywcza w 100 g produktu:
  • wartość energetyczna: 2069 kJ/497 kcal
  • tłuszcz 30,6g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone: 3,4g,
  • węglowodany 38,6g w tym cukry: 22,4g
  • błonnik: 6,8g,
  • białko: 13,5b,
  • sól: 0,25g 
Podsumowując: batony w smaku są dobre, ale byłby jeszcze lepsze, gdyby te wszystkie substancje słodzące zastąpić np. miodem, a wtedy na pewno byłyby zdrowsze :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz